THE FIELD's 2016 full-length offering THE FOLLOWER (KOMPAKT 350 CD 130) is a masterful blend of hypnotic loops, gloomy drones and a newly-found snappishness, making it one of the most rythmically and texturally engaging listening experiences in Axel Willner's catalogue - and album cut REFLECTING LIGHTS sees the Swedish soundsmith at his most refined, drawing on richly modulated kraut influences as well as his often-quoted appreciation of Wolfgang Voigt's GAS project. The result is a stunning 14-minute epic slowly moving from the atmospheric synth hum and grainy percussion of its first bars to the dramatic piano cascade of its final beats. For this remix package, two exceptional electronic artists present their highly distinctive takes on the track: while Bay Area composer KAITLYN AURELIA SMITH infuses the ambient drift of the original with a brightly colored, heartwarming palette of sounds and voices, former Walls member NOT WAVING switches to a more rugged methodology, recalling the distorted lo-fi techno and obscure tape industrial references on his current album "Animals" on Powell's Diagonal imprint. Both remixes provide the listener with an exhilarating stylistic range and a taste for adventure that perfectly suits The Field's sound cosmos.
THE FIELDs 2016er Langspieler THE FOLLOWER (KOMPAKT 350 CD 130) ist eine meisterhafte Verschmelzung von hypnotischen Loops, düsteren Drone-Klängen und einer neugefundenen Bissigkeit - eines der in Rhythmus und Textur mitreißendsten Hörerlebnisse in Axel Willners Gesamtwerk. Der Albumtrack REFLECTING LIGHTS zeigt den schwedischen Soundtüftler in Hochform, veredelt mit üppig modulierten Krautrock-Einflüssen und seiner oft zitierten Begeisterung für Wolfgang Voigts Projekt GAS. Das Ergebnis ist eine atemberaubende 14-Minuten-Saga, die sich langsam von atmosphärischem Synthesizer-Summen und körniger Percussion zu einer dramatischen Piano-Kaskade aufschaukelt. Für dieses Remix-Paket präsentieren zwei außergewöhnliche elektronische Künstler ihre jeweils ganz eigenen Interpretationen des Tracks: die in der Bay Area ansässige Experimental-Komponistin und Berklee College of Music Absolventin KAITLYN AURELIA SMITH reichert den ambienten Fluß des Originals mit einer kraftvoll kolorierten, herzerwärmenden Palette an Klängen und Stimmen an. Derweil wechselt das vormalige Walls-Mitglied NOT WAVING zu einer raueren Diktion in Anlehnung an den verzerrten Lo-Fi-Techno und die obskuren Tape-Industrial-Referenzen seines aktuellen Albums "Animals" auf Powells Label DIagonal. Beide Remixe beschenken den Hörer mit einer atemberaubenden stilistschen Bandbreite und einem Abenteuerdrang der bestens in The Fields Klangkosmos passt.
Kompakt Newsletter
Stay in the loop and subscribe to our webshop newsletter