The master of the unambiguos message is back. Reinhard Voigt's minimal techno in 2007 sounds as clear as a mountain torrent, and as un-clickity-clackity as a diamond drill head. And that's for the collective good. With his new 12inch ‚All in' Reinhard Voigt audibly glances back to his early musical influences. There's a good measure of oldschool Chicago house thump combined with the smart weirdness of Warp's bleep techno age. Especially the flipside „Missing Billie“ insistently pushes the low range frequencies and gently keeps the crowd going without any razzle-dazzle, sirens or horns. This casual understatement sets him in direct proximity to Berlin's Sascha Funke. We need to ignore that moustache though... The extraordinarily splendid cover artwork was provided by Dennis Busch, who in real life is running the incredible Esel imprint. We might have said it before: We love Esel.
Der Meister der klaren Botschaft ist wieder da. Reinhard Voigt's Minimaltechno ist so klar wie ein Gebirgsbach, so unklöppelig wie ein Diamantbohrkopf und das mit einer Gelassenheit, die wohl tut. Mit „All in“ wendet sich Reinhard Voigt noch offensichtlicher als auf seinem Vorgänger „Charge your dreams“ seinen musikalischen Roots zu. Rauher Oldschool Chicago House und Warp's Bleeptechno-Phase stehen dem neuen Voigt Sound näher als verstrahlter 00er-Minimal. Vor allem die B-Seite „Missing Billie“ schiebt sehr nachdrücklich untenrum, ohne obenrum zu sehr Aufmerksamkeit zu erhaschen. Dieses lässige Understatement gepaart mit einem todsicheren Gespür für knackige Breaks, lässt ihn als Geistesverwandten von Sascha Funke erscheinen. Allerdings ohne Rotzbremse im Gesicht. Das formidable Coverartwork wurde von Dennis Busch beigesteuert, seines Zeichens Inhaber des einmaligen Esel Labels und wahrscheinlich der verkannteste deutsche Künstler der Gegenwart.
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