Following the release of André Galluzzi's Berghain mix last november, Ostgut Ton 01 marks the start of the club's vinyl series. It is meant as a platform for Berghain and Panorama Bar's residents as well as other artists the club has grown fond of. Stylistically it will be as open as possible, without losing sight of the dancefloor. Ben Klock and Marcel Dettmann are both residents at Berghain. This also is the place where their friendship and collaboration started. Throughout the 90s Ben has mainly played at Cookies, Tresor and WMF. When Berghain opened in decemer 2004, he took over a residency to act out his need for harder sounds.He has already released 12“s on Bpitch Control, Memo and WMF Records, which gained him attention outside of Germany as well. Marcel, on the other hand, has already been a resident at Ostgut, Berghain's predecessor, always keeping stylistic backdoors open. In the daytime, he works for the Berlin based record shop institution Hardwax. „Dawning“ and „Dead Man watches the Clock“are two functional club stompers, rather deep than too obvious and rather analogue sounding than digital. In Dettmann and Klock's heads, Detroit is just around the corner, especially „Dawning“ with its stirring harmonies, reveals its full effect in the club.
Ostgut Ton 01 ist nach der Mix-CD von André Galluzzi die erste Vinyl-Veröffentlichung des Berliner Clubs Berghain/Panorama Bar. Eine neue Plattform, auf der sich in Zukunft sämtliche Residents sowie liebgewonnene Freunde des Hauses präsentieren können. Stilistisch offen, aber mit eindeutigem Blick auf den Dancefloor. Ben Klock und Marcel Dettmann sind beide Residents im Berghain, wo ihre Freundschaft und Zusammenarbeit ihren Ursprung fanden. Ben ist in den 90ern als DJ vor allem im Cookies, Tresor und WMF bekannt geworden. Seit der Eröffnung des Berghains findet er dort Platz, seinem Bedürfnis nach härteren Klängen freien Lauf zu lassen. Er hat bereits Platten bei BPitch-Control, Memo und WMF Records veröffentlicht und machte so auch über deutsche Grenzen hinweg auf sich aufmerksam. Marcel wiederum ist schon seit OstGut-Tagen Resident, außerdem arbeitet er in der Plattenladeninstitution Hard Wax. „Dawning“ und „Dead Man Watches The Clock“ sind zwei funktionale Clubstomper geworden, eher deep als offensichtlich, eher analog als digital. Hier stand eindeutig Detroit Pate, gerade „Dawning“ mit seinen aufwühlenden Harmonien wird seine mächtige Wirkung im Club wohl kaum verfehlen.