Beer Techno, the third ... Two men, one drink. With ERDINGERTRAX 3, the Voigt Brothers' cheerful 12" series takes up the drunken fight one last time, but we all know that after the party is before the party. Here, sewing machines meet up with umbrellas on a regular basis, and after the first two manifestations (Rave alarm and hypnotic bomb, premium Pop Trance and drinking song) Voigt & Voigt follow up with Reggaetronics and sing-along Acid, sometimes all on the first bar, sometimes without a Three-O-Three, but always in the purple range. Quite often, it's really only the straight bass drum that is still able to drive, since everyone else is plastered out of their minds, and we all have to go places somehow... that's why the three tracks find themselves in the same place, almost reluctantly forced to communicate. Imagine the surprise, then, when they discover the similarities: a playfulness free of intellectual constraints, a personal commitment to the dance floor typical of the Voigt brothers, concrete friskiness and blurred precision, stoicism and rebellion, Techno one way or the other. Created simultaneously to the forthcoming Voigt & Voigt debut album "Die Zauberhafte Welt Der Anderen" ("The Magical World Of Others"), the Erdingertrax series represents the flip side of the authorial coin, a must for any ricocheteer interested in brute diversification.
Biertechno, die dritte... zwei Männer, ein Getränk. Die gut gelaunte Maxireihe der Voigt-Brüder steigt mit den ERDINGERTRAX 3 ein weiteres, ein letztes Mal, in den Ring, doch alle wissen: nach der Party ist vor der Party. Nähmaschinen treffen hier mit schönster Regelmäßigkeit auf Regenschirme, und nach den ersten beiden Manifestationen (Ravealarm und Hypnobombe, Edelpop-Trance und Trinklied) folgen nun Reggaetronics und Acid zum Mitsingen, mal alles auf die Eins, mal ohne Drei-Null-Drei, doch stets im lila Bereich. Oft ist die gerade Bassdrum die einzige, die noch fahren darf, wenn alle anderen schon querbeet schauen, und irgendwie muß man ja vom Fleck kommen. So finden sich die drei vorliegenden Stücke quasi widerwillig unter der gleichen Decke wieder, da spinnt man schon mal Gesprächsfäden. Überraschung allerorten, wenn dann die Gemeinsamkeiten deutlich werden: eine von allzu bierernstem Purismus befreite Spielfreude, ein Voigt-typisch individuelles Bekenntnis zum Tanzflur, konkrete Verspieltheit und verschwommene Präzision, Stoizismus und Rebellion, Techno sowieso. Zeitgleich zum bald erscheinenden Voigt & Voigt Album-Debüt "Die Zauberhafte Welt Der Anderen" entstanden, sind die Erdingertrax die rabaukenhafte Kehrseite der Autorenmedaille, brachial abwechslungsreich, ein Muß für jeden Querschläger.