"Poor literature", that's how french sound poet Anne-James Chaton calls trivial workday texts like receipts, metro tickets, newspaper headlines and so on. He collects these kind of texts for years now, always on certain events, media-related occasions which are of particular interest. chaton converts them into music. on raster-noton, he releases his événements n° 20 to 28, which deal with, among others, the investiture of Barack Obama or Michael Jackson's death. The fragments of literature and their musical arrangement remind, due to their precision, of the performance of a human beat boxer. chaton cuts, loops and samples the spoken texts and assembles them into staccato-like and hypnotising tracks. the text itself is treated like an instrument; its repetition, its inner rhythmic condense the song and push it. apparently random chosen phrases are isolated and their original message is transformed, their former simple meaning is extended.
«Poor Literature» Nennt Der Französische Soundpoet Anne-James Chaton Die Banalen Texte Des Alltags Wie Kassenzettel, Metro-Tickets, Schlagzeilen Etc. Seit Jahren Sammelt Er Diese Zu Bestimmten «Événements» - Medialen Ereignissen, Die Von Besonderem In- Teresse Sind. Chaton Verarbeitet Diese Zu Musik. Für Raster-Noton Veröffentlicht Er Seine Événements N° 20 Bis 28, Die Unter Anderem Die Amtseinführung Barack Obamas Oder Den Tod Michael Jacksons Thematisieren. Chaton Cuttet, Loopt Und Samplet Die Gesprochenen Texte Und Montiert Daraus Musik, Deren Klang Stakkatohaft Und Hypnotisierend Ist. Die So Vorgetragenen Versatzstücke Erinnern In Ihrer Präzision An Die Performance Eines Human Beatboxer's. Der Text Selbst Wird Instrumenthaft Verarbeitet, Seine Wiederholung, Seine Innere Rhythmik Verdichten Den Song, Treiben Ihn Voran. Scheinbar Zufällig Gewählte Phrasen Werden Isoliert Und Ihre Ursächliche Botschaft In Eine Andere Bedeutung Überführt.