"I came the long way ..." You could say that! But you can also say "what lasts a long time, finally becomes very good". Since the legendary first Superpitcher 12inch “Heroin“(KOMPAKT 35) almost three years ago, several hit contributions on Speicher/Total etc. and the most fantastic remixes (Dntel/Carsten Jost amongst others), he now stands before us. The temple of poet techno. It opens its hand-painted gate and sucks us into a realm of 1001 dreams, which arise at night, which we would not dare to dream alone. Weightless, we float through the sacred halls of self-knowledge, inebriated only suspecting the fervent longing from which the eternal bass drum of life is still able to make us groan. Yes, we wouldn't hesitate to call this longing techno if we didn't think the term KLUBPOP was more correct. Superpitcher's "Here comes Love" effortlessly performs a perfectly formed balancing act between the universes of songwriting and DJ music, presenting a colourful array of references to the most dazzling moments of club and pop music: In front of our imaginary eye, we discover Francoise Hardy and DJ Pierre doing a tight dance in Jamaica's Studio One, Brian Ferry fever-measuring with drunken Elvis Presley and contemporary R&B flirting with Cologne minimalism. The whole scenario floats on a fluffy cloud 'powered by emotion' straight into your emotional disco.
All tracks on "Here comes Love" are previously unreleased and were created in a closed, over one-year process. The result can confidently call itself an album and is by no means a mere compilation of new tracks. No, this is about the much-abused P-word, which we want to let melt on our tongues with relish on this occasion: Here comes POP. Here comes Superpitcher. Here comes love.
„I came the long way ...“ Das kann man wohl sagen. Man kann aber auch sagen „was lange währt, wird endlich sehr gut“. Seit der legendären ersten Superpitcher Maxi “Heroin“ (KOMPAKT 35) vor fast drei Jahren, etlichen Hitbeiträgen auf Speicher/Total etc. und den allertollsten Remixen (u.a. Dntel/Carsten Jost), steht er nun vor uns: Der Tempel des Poeten-Techno. Er öffnet seine handbemalte Pforte und saugt uns hinein in ein Reich aus 1001 Träumen, die bei Nacht entstehen, die allein zu träumen wir nicht wagen würden. Schwerelos schweben wir durch die heiligen Hallen der Selbsterkenntnis, im Rausch nur ahnend, von welch glühendem Verlangen uns die ewige Bassdrum des Lebens noch immer zu seufzen vermag. Ja, wir würden nicht zögern dies Sehnsuchts-Techno zu nennen, würden wir den Begriff KLUB POP nicht für richtiger halten. Superpitcher's „Here comes Love“ vollzieht mühelos einen formvollendeten Spagat zwischen den Universen Songwriting und DJ-Musik und präsentiert dabei einen bunten Referenzreigen der schillerndsten Momente von Club- und Popmusik: Vor unserem imaginären Auge entdecken wir Francoise Hardy und DJ Pierre beim Engtanz in Jamaikas Studio One, Bryan Ferry Fieber messend mit einem trunkenen Elvis Presley und kontemporären R&B im Flirt mit kölschem Minimalismus. Das ganze Szenario schwebt auf einer flauschigen Wolke - powered by emotion - direkt in Deine Gefühls-Disko.
Alle Stücke auf „Here comes Love“ sind bislang unveröffentlicht und entstanden in einem abgeschlossenen, über einjährigen Prozess. Das Ergebnis darf sich getrost Album schimpfen, stellt also keineswegs eine bloße Zusammenstellung neuer Tracks dar. Ja, hier geht es um das viel geschundene P-Wort, welches wir uns zu diesem Anlass genüsslich auf der Zunge zergehen lassen wollen: Hier kommt POP. Hier kommt Superpitcher. Hier kommt Liebe.