Album artwork for Makeover/Foundling

Makeover/Foundling Nick Höppner

Release date: March 23, 2009
Cat No: O-Ton 021
Barcode: 880319359019
12"
O-Ton 021
Sold Out
Two years after „Who Needs Action/Violet“ Nick Höppner returns to OstGut Ton with a new solo release. Similar to his label debut the MyMy member pays tribute to his residencies both at Panorama Bar and Berghain, meaning there’s the rather housey „Makeover“ and the deep Techno of „Foundling“, two tracks which are universally useful. Here, his reference to the sound of Berghain is not as distinct as in the tracks by his colleagues Marcel Dettmann and Ben Klock, although they share a certain and generous handling of space and the use of basic grooves and arrangements. Nick’s tracks bear a strong connection to what he likes to play as a DJ, they are warm, smooth and match many purposes. „Makeover“ dives deep into a mood oscillating between peaktime and afterhour sensibilities, contemporary House and timeless voodoo making it one of Höppner’s strongest efforts to date. „Foundling“ ups the ante by deploying huge, dubby sound characteristics which work any Techno floor to a lasting effect.
Gut zwei Jahre nach „Who Needs Action“ kommt nun mit „Makeover“ der Nachfolger von Nick Höppner auf OstGut Ton. Wie auch bei seinem Solo-Debüt zollt das MyMy-Mitglied auch hier wieder seiner Residency in der Panorama Bar und dem Berghain Tribut. Zwei Tracks, einer eher House („Makeover“), einer deeper Techno („Founding“), beide aber absolut variabel einsetzbar. Seine Bezüge zum Sound of Berghain sind dabei nicht so offensichtlich wie bei seinen Kollegen Ben Klock oder Marcel Dettmann - sie sind näher an dem, was Nick selbst gerne auflegt. Aber eines haben alle gemein: den großzügigen Umgang mit Raum, der sich aus einem basic Groove und einem spartanischen Arrangement speist. Nur dass Nick seine Musik gerne etwas wärmer und geschmeidiger gestaltet. „Makeover“ taucht tief ein in die entrückte Stimmung zwischen Peaktime und Afterhour, zeitgenössischemHouse und zeitlosem Voodoo. Ein Track, der zu Nicks stärksten bisher veröffentlichten gehören dürfte. „Foundling“ legt die Zügel dann etwas straffer an, und beackert mit einem dubbig-verhallten Klangbild auf subtile aber nachhaltige Art jeden Technofloor mit Substanz.

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