A-TON is proud to announce Panama / Suez, the first EP by trio Oren Ambarchi, Konrad Sprenger and Phillip Sollmann (aka Efdemin). The three multi-instrumentalists collaborated with the goal of creating subtly shifting musical passageways: sonic routes that run between continents of musical category. The results are two variations of kraut-y, groove-based post-techno that unfurl through mutating polyrhythms and chiming, ethereal guitar play – a rare moment of guitar and techno in deep embrace. With a potential to sustain energy on experimental dancefloors, Panama / Suez lives from Ambarchi, Sprenger and Sollmann’s diverse input while reflecting a common penchant for both pop and the hypnotic.
Oren Ambarchi’s works are hesitant and tense extended songforms located in the cracks between several schools: modern electronics and processing; laminal improvisation and minimalism; hushed, pensive songwriting and the physicality of rock music. Ambarchi has performed and recorded with a diverse array of artists such as Fennesz, Charlemagne Palestine, Sunn O))), Thomas Brinkmann, Alvin Lucier, John Zorn, Manuel Göttsching, Merzbow and Phill Niblock (amongst others). His trio with Keiji Haino and Jim O'Rourke performs in Tokyo annually with many of their concerts documented on Ambarchi's Black Truffle label. Ambarchi has released numerous recordings for labels such as Touch, Drag City, PAN, Editions Mego, Southern Lord, Kranky and Tzadik. His latest LP, 2016’s Hubris, was released on Editions Mego.
Konrad Sprenger is an artist, composer, producer and owner of the Stack Music imprint. His 2017 album for PAN, also titled Stack Music, features his signature use of guitar as a frequency generator, tuned and set into motion by electronically controlled mechanical devices. The music relates to the insistent rhythms of minimalism, krautrock and techno, and their shared focus on transcendence through propulsive, full-spectrum sound. Next to his previous collaborations with Phillip Sollmann he has also worked together with composer Arnold Dreyblatt and composer / instrument builder Ellen Fullman.
Phillip Sollmann aka Efdemin is a German DJ, producer and musician based in Berlin. Known for his dubby, psychedelic take on both house and techno, he has released numerous 12“s on various labels, including three albums on Dial Records. His most recent release, a co-production for both his own Naïf imprint and Curle, is a hybrid mix CD / seven-EP colossus. A longtime resident at Berghain and Panorama Bar, he has also recently turned his attention toward experimental and microtonal composition, including 2017’s Harry Partch-inspired Monophonie concert series and the collaborative LP Gegen die Zeit, released on Dial sublabel Sky Walking.
A-TON freut sich, Panama / Suez anzukündigen, die erste EP des Trios Oren Ambarchi, Konrad Sprenger und Phillip Sollmann (alias Efdemin). Die drei Multiinstrumentalisten kollaborierten mit dem Ziel, sich subtil verschiebende, musikalische Verbindungswege zu erschaffen: klangliche Routen, die zwischen Kontinenten musikalischer Kategorien verlaufen. Das Resultat sind zwei Variationen krautigen, Groove-basierten Post-Technos, die sich mittels mutierter Polyrhythmik und läutendem, ätherischen Gitarrespiel entfalten – ein seltener Moment von Gitarre und Techno in enger Umschlingung. Mit dem Potenzial die Energie experimenteller Dancefloors aufrecht zu erhalten, lebt Panama / Suez von Ambarchis, Sprengers and Sollmanns respektivem Input bei gleichzeitiger Reflektion eines gemeinsamen Faibles für Pop und das Hypnotische.
Oren Ambarchis Arbeiten sind zögerlich und spannungsvoll verlängerte Songformen in den Rissen zwischen verschiedenen Schulen: moderne Electronics und Bearbeitungen; laminale Improvisation und Minimalismus; gedämpftes, nachdenkliches Songwriting mit der Körperlichkeit von Rock Music. Ambarchi trat und nahm auf mit einer breiten Aufsstellung an Künstlern wie Fennesz, Charlemagne Palestine, Sunn O))), Thomas Brinkmann, Alvin Lucier, John Zorn, Manuel Göttsching, Merzbow, Phill Niblock und anderen. Sein Trio mit Keiji Haino und Jim O'Rourke tritt jährlich in Tokyo auf, viele ihrer Konzerte wurden auf Ambarchis Black Truffle-Label dokumentiert. Ambarchi hat auf zahlreichen Labels wie Touch, Drag City, PAN, Editions Mego, Southern Lord, Kranky und Tzadik veröffentlicht. Sein jüngstes Album erschien auf Editions Mego (Hubris, 2016).
Konrad Sprenger ist Künstler, Komponist, Producer und Eigentümer des Stack Music-Labels. Sein ebenfalls Stack Music betiteltes Album (PAN, 2017) war gekennzeichnet durch sein charakteristisches Gittarespiel als Frequenzgenerator, gestimmt und in Bewegung gesetzt durch elektronisch kontrollierte mechanische Apparate. Die Musik verhält sich zu den eindringlichen Rhythmen von Minimalismus, Krautwock und Techno, ihrem gemeinsamen Fokus auf Transzendenz durch einen vorwärtstreibenden, das gesamte Klangspektrum abdeckenden Sound. Neben seinen früheren Kollaborationen mit Phillip Sollmann arbeitete er mit Komponist Arnold Dreyblatt und dem Instrumentenbauer und Komponisten Ellen Fullman.
Phillip Sollmann alias Efdemin lebt als DJ, Producer und Musiker in Berlin. Bekannt für seine dubbige, psychedelische Interpretation von sowohl House als auch Techno hat er einige 12“es auf unterschiedlichen Labels veröffentlicht, inklusive dreier Alben auf Dial Records. Sein jüngstes Release, eine Koproduktion seines eigenen Naïf-Labels und Curle, ist Hybrid- Mix-CD als auch sieben-EP-Release-Koloss. Er ist langjähriger Resident in Berghain und Panorama Bar, zuletzt wandte er sich mehr experimentellen und mikrotonalen Kompositionen zu, wie die 2017er, von Harry Partch inspirierte Konzertreihe Monophonie als auch die Kollaborativ-LP Gegen die Zeit, erschienen auf dem Dial-Sublabel Sky Walking.