Our third vinyl release is coming from Berghain resident dj Marcel Dettmann, who already provided the all around successfull debut with Ben Klock on Ostgut Ton („Dawning/Dead Man Watches The Clock“, o-ton01). „Dawning“ slowly but surely developed into a massive hit and was recognised way beyond the borders of Berlin nightlife.In the meantime, Marcel has set up his own label MDR, which is exclusively distributed by Hard Wax, the record store, where Dettmann works during daytime and regularly serves customers at the counter. „Quicksand“, the a side, is a bone dry club tool, which does not even start to bother about Minimal sound standards. Instead, it mind-bogglingly uses one noise sound in a very effective way in a skeletal, even nervous arrangement. Without question, noise is the rave signal of the year and „Quicksand“ is one of its most convincing representatives. „Getaway“, the b side, strikes a more sublime note. It has already been produced one year ago, around the same time as „Dawning“. It reflects the atmosphere of the wee hours in the morning in a club, when melancholic Detroit chords can touch the soft boiled dancefloor to the quick. This is a softly pushing track with an emotional surplus!
Unsere dritte Katalognummer kommt von dem Berghain-Resident Marcel Dettmann, der schon mit „Dawning“(zusammen mit Ben Klock) für ein einen rundherum gelungenen Label-Einstand sorgte. „Dawning“ war ein sich langsam aber dafür umso massiver entwickelnder Hit, weit über die Grenzen Berlins hinaus. Inzwischen hat Marcel auch sein eigenes Label MDR gegründet, das exklusiv von Hard Wax vertrieben wird, dem Plattenladen, in dem er auch regelmäßig hinterm Tresen anzutreffen ist. Die A-Seite „Quicksand“ ist ein knochentrockenes Club-Tool, das sich gar nicht erst mit Minimal-Soundstandarts herumschlägt, sondern mit einem verblüffend effektiv eingesetzten Noise-Sound dem skelletiert und im besten Sinne nervös wirkenden Arrangement ein Höchstmaß an Spannung abfordert. Noise ist das Ravesignal des Jahres, ohne Frage, „Quicksand“ eines seiner bisher zwingendsten Vertreter. Die B-Seite „Getaway“ schlägt etwas sublimere Töne an. Der Track ist schon vor einem Jahr ungefähr zeitgleich wie „Dawning“ entstanden und reflektiert die stimmungsvolleren Morgenstunden, wenn die melancholischen Detroit-Chords direkt ins Mark der weichgetanzten Masse schwingen. Ein Schieber mit emotionalen Mehrwert!