Melodic sound has been going strong for quite a while already, and classic musical instruments can often be heard among the frequencies of electronic dance music. However, only very few combine hand-played and circuit-based rhythm and harmony on such a high, virtuous level as Paul A. George. The reason being arguably that only very few are so talented with the guitar and have so much experience with live concerts as the Australian. That's exactly what makes Polyantha so emotional and intense: Guitar and synthesiser grow around each other organically, sprouting magnificent sonic flowers, their sound colours complementing each other with natural perfection. The beat underneath throbs along in an unobtrusive, yet highly propulsive groove. Then there's Rosalita, a tune that gives full expression to Paul A. George's love for latin sounds. Here the vivacious cathyness of sun-infused strings and claps is extended by the dreamy chanting of a voice.
Melodie liegt weiterhin voll im Trend, und klassische Musikinstrumente sind oft in den Frequenzen elektronischer Tanzmusik zu hören. Aber nur sehr wenige Produzenten bekommen die Kombination aus handgespielten und am Rechner zusammengeklickten Klangwelten auf so hohem Niveau hin wie Paul A. George. Das mag daran liegen, dass kaum jemand viel Talent für die Gitarre und so viel Erfahrung mit Live-Konzerten hat wie der Australier. Genau das bekommen wir in Polyantha in voller Intensität zu spüren: Gitarre und Synthesizer gehen in Melodieblüten auf, deren Klangfarben sich in perfekter Harmonie ergänzen. Der Beat darunter geht beiläufig ins Blut und sorgt für die entsprechende Vorwärtsbewegung. In Rosalita lässt Paul A. George seiner Liebe für Latino-Rhytmen und -Klänge freies Spiel und baut die temperamentvolle Eingängigkeit des Tracks mit gesungenen Weltmusik-Einlagen aus.
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