Justus Köhncke's 12“ is a remix record following his acclaimed „Safe and Sound“ album. Köhncke handpicked the remixers and this is what he reeled in: The A-side features the dark room-ish „$26“ which - in its original version - already is a tribute to Motor City. So Justus managed to get one of Detroit's most remarkable artists on the job: Aaron Carl. Since his groundbreaking Metroplex release „Down“ in 1998 he never disappointed us with his trademark deep and dirty sound. His „$26“ is an authentic piece of tearjerking Detroit house. The flipside belongs to heavyweight champion Robert Babicz. His track of choice is the bacchanal Hommage to Grace Jones' immortal „Slave to the Rhythm“. Surprisingly, his remix rather reminds us of another stellar moment in pop music that is Michael Jackson's „Thriller“, though not a beep got sampled here. You might call us many things - but we're no thieves.
Diese Maxi ist eine Nachlese von Justus Köhnckes „Safe and Sound“-Album. Die Remixer hat Köhncke handverlesen: die A-Seite ist das Werk des Detroiters Aaron Carl. Seit „Down“ (Metroplex 1998) hat Carl mit gut geerdetem Detroit House Sound verlässlich begeistert. Beim "$26" Remix behält er das Darkroomhafte des Köhncke'schen Originals bei, kontrastiert es aber mit Detroiter Strings, die einem die Tränen in die Augen treiben. Die B-Seite gehört dann Studiogott Robert Babicz, der Köhnckes „Yacht“, ein orgiastisches Denkmal für Grace Jones' „Slave to the Rhythm“, in Richtung auf Michael Jackson's "Thriller" abstrahiert – ohne einen einzigen Pieps zu samplen. Ihr könnt uns Vieles nennen, bei Kompakt wird aber aus Prinzip nicht geklaut.
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