The King Cobra loves to move over warm ground to fully unfold its majestic agility. That's why Meerkats chose the sensually physical timbre of House for the bass section of his track with this very name. Using this rhythmic basis to unfold a variety of melodic and technoish layers he creates a powerful hybrid track that gets both body and mind going. Then the producer, also well-known as one Peng in Peng Peng, draws a series of wide, sweeping ribbons of sound. Apparently they are inspired by the elegant flight patterns of the mighty Stone Eagle. Also, we're in for another dose of those wonderfully casual and playful basslines. Finally there's Black Widow, an intoxicating piece of groove-based hypnotism that attacks us cunningly from behind our backs with its rolling rhythms and trippy twilight vibes.
Die majestätische Geschmeidigkeit der King Cobra liebt einen warmen Untergrund. Deshalb hat Meerkats den Bassbereich seines gleichnamigen Tracks mit einer körperbetont-sinnlichen Note von House konstruiert. Darüber verteilt er melodische und technoide Flächen und schafft so eine mächtige Hybrid-Nummer, die gleichermaßen in die Beine und auf den Kopf geht. Dann zeichnet der Mann, der vielen auch als das eine Peng von Peng Peng bekannt sein dürfte, eine Reihe großer, ausladender Klangschleifen. Sie sind offenbar von den eleganten Flugmustern des Himmelsbewohners inspiriert, der Stone Eagle seinen Namen geliehen hat. Auch hier haben wir es mit einer wunderbar lässigen und verspielten Bassline zu tun. Mit Black Widow vollführt Meerkats dann noch einen berauschenden Hypnosetrick, wobei die rollende Rhythmik und zwielichtige Verpeiltheit fast unbemerkt von hinten über uns herfallen.
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