Warm pad sounds, their timbre reminiscent of the drama that unfolds between a dusty desert sky and a setting sun. Floating bass lines that carry us far away from the clutter of this world and bring us real close to our inner selves. A flute, its lone beauty caressing our souls like a soothing balm. That’s Trent, the new EP from Paul A. George. That, and of course the guitar of the Tijuana Cartel frontman. It manifests itself in the frequency of single chords reverberating through the introspective expanse of Solitude; it adds to the wild west vibes of Desert Power, a track that is haunted by a synthesized glitch in the fabric of reality; and it blossoms to rich, iberian-flavoured virtuosity in More Cowboy, the slowest and most musical track on this EP.
Warme Flächen, deren Klangfarben an das Drama eines staubigen Wüstenhimmels im Sonnenuntergang erinnern. Pendelnde Bässe, die uns weit weg von der Aufregung dieser Welt und zum Ruhepunkt unseres Selbst schaukeln. Eine Flöte, deren einsame Schönheit sich wie eine heilendes Balsam auf unsere Seelen legt. All das gibt es auf der Trent EP von Paul A. George zu hören. Das, und natürlich die Gitarren des Tijuana Cartel Frontman. In der introspektiven Weite von Solitude taucht sie in Form einzelner Akkorde auf; in Desert Power unterstreicht sie die Western-Verwegenheit eines synthetisierten Realitäts-Glitch; und im langsamsten aber zugleich musikalischen Titel More Cowboy blüht sie zu iberisch angehauchter Virtuosität auf.
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