A laid-back downbeat, melodic pads floating along like high layers of clouds, ethereal chanting, the soft and sensual sound of a flute: Maleny in Cumbia 22 is a thoroughly mellow affair. Yet still, at the latest after the first break you’ll find your head moving and there's a good chance your feet will do their thing, as well. Paul A. George casts his genre-crossing spell, creating a sublime sonic fusion of analogue and digital aesthetics with a distinct nod towards the NuLatam genre. With his track Muscovy, the Australian takes a different direction: Here, the beat is more compelling, the bass is darker, the rhythms tighter. It’s the vibe that’s rising just after dark on an open air dancefloor, at the beginning of a long night. The remix of Timboletti takes us even further into that nocturnal wonderland, introducing trippy psychoaccoustics, mind-altering acid frequencies and surreal samples.
Der stampfende Downbeat, die hohen Wolkenschichten dahin ziehender Flächen, das einlullende Chanten und die weichen Obertöne einer Flöte machen Maleny in Cumbia 22 zu einer entspannten Angelegenheit. Doch spätestens nach dem ersten Break fällt es schwer, Kopf und Beine ruhig zu halten. Paul A. George holt uns mit einem grenzüberschreitenden Groove ab, der in einer Fusion von analoger und digitaler Klangästhetik eingängige NuLatam Vibes erzeugt. Mit Muscovy schlägt der Australier eine andere Richtung ein: Der Beat ist hier eindringlicher, der Bass dunkler, die Rhythmik vertrackter. Die Stimmung läutet den Beginn einer langen Nacht auf einer Freilufttanzfläche ein. Im Remix von Timboletti schreiten die Stunden weiter voran, mit trippiger Psychoakustik, der berauschenden Resonanz von Acid und skurril-surrealen Sample-Spielereien schickt er uns auf eine eindrucksvolle Reise.