Booting up where he left off with SOMEWHERE (KOMPAKT 264), Kompakt gearhead and modular wizard JOHN TEJADA continues to woo away contemporary crowds on WE CAN PRETEND, a somnambulistic two-tracker that delivers more bang for the buck, but also knows its way around the pressure-sensitive areas of the dance floor.
The LA-based producer and DJ is well-known for his particular flavor of subtle, but muscular techno delivered in a exceptionally polished manner, but it was his last album THE PREDICTING MACHINE (KOMPAKT 267 CD 102) where we saw him delve deeper into analogue modulars than ever before. The result was a certain rawness that translated quite well into JOHN TEJADA's intricate arrangements and gave the producer the necessary edge for reaching a new level in his work.
That can be clearly heard on the title track of WE CAN PRETEND, where springy percussion and simple, yet masterfully sequenced synths prepare the runway lights for KIMI RECOR's sweeping voice. It's a timeless cut overflowing with classic pop appeal - and as such one of the most accomplished songs in JOHN TEJADA's armoury. He follows the opener's catchy bliss with NOW WE'RE HERE, a direct sequel to outstanding spoken word cracker SOMEWHERE. That same urge for an assessment can be found on this one, accurately portrayed by crackling diatribes from MORGAN ALEXANDRE and embedded in deliciously pumping beats.
Mit WE CAN PRETEND, einem somnambulen Zwei-Tracker, der sich auch in den drucksensiblen Bereichen des Dancefloors auskennt, knüpft Kompakt-Gearhead und Modular-Zauberer JOHN TEJADA dort an, wo er mit SOMEWHERE (KOMPAKT 264) aufgehört hat. Der in LA lebende Produzent und DJ ist bekannt für seine besondere Art von subtilem, aber muskulösen, immer außergewöhnlich produzierten Techno, aber es war sein letztes Album THE PREDICTING MACHINE (KOMPAKT 267 CD 102), auf dem wir ihn tiefer in die Welt analoger Modular Synthesizer eintauchen sahen als jemals zuvor. Das Ergebnis war eine gewisse Rohheit, die sich sehr gut in JOHN TEJADAs komplizierte Arrangements übersetzen ließ und die seiner Arbeit die nötigen Ecken und Kanten verlieh, um damit ein neues Level in seinem Schaffen zu erreichen.
Das ist auf dem Titeltrack von WE CAN PRETEND deutlich zu hören, wo federnde Percussions und einfache, aber meisterhaft sequenzierte Synthies das Spotlight auf KIMI RECOR’s mitreißende Stimme richten. Ein zeitloses Stück, das vor klassischem Pop-Appeal nur so strotzt - und als solches einer der gelungensten Songs in JOHN TEJADAs bsiherigen “Waffenarsenal“. Auf den eingängigen Opener folgt NOW WE'RE HERE, eine direkte Fortsetzung des Spoken-Word-Krachers SOMEWHERE. Hier drängt sich eine ähnliche Einschätzung auf, treffend dargestellt durch knisternde Tiraden von MORGAN ALEXANDRE und eingebettet in herrlich pumpende Beats.