The Speicher 20 once again falls under the popular motto "Four fists for one Hallelujah". Two of the most notorious disco robbers since the end of prohibition, Schäfer's Nas (legendary figure of Cologne’s demimonde) and Chinese Fiete (a popular character from a TV show called “The King of St. Pauli) of the post-acid era, stand side by side to give your favorite club a good going over. On the one hand, there's Hamburg's most annoying, DJ Koze, and on the other, Cologne's shady king of hits, Justus Köhncke, both in the best of mixing moods, which should be described as follows …
"Brutalga Square": In the beginning there is the bicycle bell. A pretty normal bicycle bell. It’s just there and rings. Everybody knows that this happens. People like to ring it a little bit. Some shyly at first, others drunk and already completely uninhibited. Not too bad, one would think. We've all seen worse than air bike ringers, air elephant trumpeters for example, but that's another story.
So while there's ringing around so happily, a humming somehow slips into the throng almost unnoticed. This humming has its best friend with it, but he doesn't arrive until later. His best friend is a big bruiser, and really big bruisers like to wait. That's just the way they are. This big bruiser is just a fabulous guy. He has absolutely everything that makes a really big bang. Honestly. You're happy to wait. You can still ring around with the others for a while.
Justus Köhncke's "Immediately": "Hello? Are you still there? I don't believe it now," DJ Koze must have said when he heard this ham from his Cologne colleague for the first time. "You just say "Wahnsinn" too often, it wears off. That's why we keep our composure and say, "That's one hell of a giant bag full of hornets gone wild." Or something silly like: "My dear slider! Or you don't say anything at first and just let yourself rattle away until the rattle falls out of your hand. Rarely has techno been so exaggerated. Pain has never been so beautiful. In any case, "Sofort" is a nut that subsequent generations will have to gnaw on for a while. "How was something like that possible back then?", you'll ask yourself. Or you'll drink a shot and say, "Hello? Are you still there? I don't believe it now.
Die Speicher 20 fällt mal wieder unter das beliebte Motto “Vier Fäuste für ein Hallelujah”. Zwei der berüchtigsten Disco-Raubeine seit Ende der Prohibition, quasi Schäfers Nas und Chinesen-Fiete der Post-Acid Ära, stehen Seite an Seite, um deinen Lieblingsclub mal ordentlich durchzunehmen. Da wäre zum einen Hamburgs Ärgster, DJ Koze und zum anderen Kölns halbseidener Schlagerkönig Justus Köhncke, beide in bester Aufmischlaune, was wie folgt beschrieben werden soll.
“Brutalga Square”: Am Anfang steht die Fahrradklingel. Eine stinknormale Fahrradklingel. Sie steht einfach so da und klingelt. Das kennt jeder, das kommt an. Da klingelt man gerne ein bisschen mit. Manche anfangs scheu, andere besoffen und schon völlig hemmungslos. Nicht weiter schlimm, sollte man meinen. Wir haben alle schon schlimmeres gesehen als Luft-Fahrradklingler, Luft-Elefantentröter zum Beispiel, aber das ist eine andere Platte.
Während da also so fröhlich rum geklingelt wird, schiebt sich fast unbemerkt ein brummendes Etwas ins Gedränge. Dieses brummende Etwas hat seinen besten Freund dabei, der kommt aber erst später. Sein bester Freund ist nämlich ein großer Wumms und wirklich große Wümmse lassen gerne auf sich warten. So sind sie halt. Dieser große Wumms ist einfach ein fabelhafter Kerl. Er hat absolut alles, was eine wirklich große Nummer unter den Wümmsen ausmacht. Ehrlich. Da wartet man gerne. Man kann ja so lange noch ein bisschen mit den anderen rum klingeln.
Justus Köhnckes “Sofort”: “Hallo? Geht's noch? Das glaub ich jetzt nicht”, hat DJ Koze wohl gesagt, als er diesen Schinken von seinem Kölner Kollegen zum ersten mal gehört hat. “Wahnsinn” sagt man einfach zu oft, das nutzt sich ab. Deshalb bewahren wir Contenance und sagen: “Das ist ja ein verdammter Riesensack voller wildgewordener Hornissen”. Oder sowas Albernes wie: “Mein lieber Schieber!”. Oder man sagt erstmal gar nix und lässt sich einfach aufs Derbste zuknattern, bis einem die Rassel aus der Hand fällt. Selten war Techno so übertrieben. Nie waren Schmerzen so schön. “Sofort” ist jedenfalls eine Nuss, an der nachfolgende Generationen noch eine Weile zu knabbern haben werden. “Wie war damals sowas möglich?”, wird man sich fragen. Oder man wird sich einen hinter die Binde kippen und sagen:“Hallo? Geht's noch? Das glaub ich jetzt nicht”.