After the The Best Of Mike Ink Is Dead series and the first new Gas material in years (on the Gas remixes of The Field's "Cupid's Head" and the new "Bleep:10" compilation), Wolfgang Voigt revisits another iconic project of his: "Polkatrax 1" is the reboot of his legendary Warp release "Polka Trax" from 1996, but also a new (and in its own way quite radical) approach to the folky influences at hand. Polkatrax is one of the long-term projects closest to Wolfgang Voigt's heart: a foundation for a wide range of polka, folk and brass music, the two-fourth meter has always inspired Voigt, who crosses essences, loops and rhythmic borrowings from these styles with techno since the late 80's. For him, polka's oom-pah-pah beat corresponds with the bang-bang of the straight techno bass drum in a completely non-ironical way. On occasion of the festival "Doofe Musik, Lieder zum Träumen, Betäuben und Vergessen" ("Dumb music, songs for dreaming, numbing and forgetting") on May 8th, 2014, at Haus Der Kulturen in Berlin, Wolfgang Voigt will present a first-time selection of his polka techno experiments as a computer live gig - dancing is strongly recommended! A live talk session with the artist will follow on May 9th. Furthermore, a non-stop ambient sound installation made of rhythmic brass sounds can be heard during the four days of the festival, produced by Voigt with the festival's topics in mind. Both projects will be available as audio recordings at the book shop of the Haus der Kulturen der Welt. More info here!
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Nach der The Best Of Mike Ink Is Dead Serie und dem ersten neuen Material von Gas in Jahren (auf den Gas Remixen von The Field's "Cupid's Head" und der neuen "Bleep:10" Compilation) kehrt Wolfgang Voigt zu einem weiteren ikonischen Projekt zurück: "Polkatrax 1" ist das Reboot seines legendären Warp Releases "Polka Trax" von 1996, aber auch ein neuer (und auf ganz eigene Weise radikaler) Ansatz. Polkatrax ist eins von Wolfgang Voigts Langzeit-Herzensprojekten: der zweiviertel Takt als Grundlage der verschiedensten Spielarten von Polka- Volks- und Blasmusik, hat es Voigt von je her angetan. Seit Ende der 1980er Jahre hat er immer wieder Essenzen, Loops und Rhythmusanleihen aus dieser Musik, auf unterschiedlichste Weise mit Techno gekreuzt. Für Voigt hat der Umpa Umpa Beat dieser Musik, immer schon mit dem Bum Bum Bum der geraden Technobassdrum, auf ganz und gar unironische Weise korrespondiert. Anläßlich des Festivals "Doofe Musik, Lieder zum Träumen, Betäuben und Vergessen" am 8. Mai 2014, im Haus Der Kulturen in Berlin präsentiert Wolfgang Voigt erstmalig eine Auswahl seiner Polkatechno-Experimente in Form eines Computer Livegigs - es darf getanzt werden! Eine Live Talk Session mit dem Künstler folge am 9. Mai. Außerdem wird während der gesamten vier Tage des Festivals eine ambiente Non-Stop-Klanginstallation aus rhythmischen Bläserklängen zu hören sein, die Wolfgang Voigt zum Thema produziert hat. Beide Projekte werden während des Festivals im Buchshop im Haus der Kulturen der Welt als Tonträger erhältlich sein. Mehr Infos hier!